Saturday, July 14, 2012

Tips Mekap Dari Nana

Assalamualaikum w.r.b.t..

Selamat malam semua..tetiba je arini nana rasa nak bagi makeup tips, takdela banyak sangat. Tips yang sangat simple yang mungkin ramai yang tak tau dan tak pernah nak amik tau :)

Pernah tak korang pakai eyeshadow time nak kuar umah pagi, pastu tak sampai petang atau kadang tu bila tengahari je eyeshadow tu dah hilang?? Haaa..kalo korang nak tau, nana penah  la alami benda ni..korang pun msti ade yang penah kan? kan? kan?...masa memula pakai tu punya la cantik kaler nampak terang. bila dh tengahari je dah tak bape nampak kaler eyeshadow tu..

Cara untuk nak kekalkan eyeshadow kt kelopak mata kita tu ialah kita kena pakai 'Eyeshadow Base/ Eye Primer' atau dalam Bahasa Melayunya, 'Asas Pembayang Mata',...fungsi pakai eyeshadow base ni ialah untuk kekalkan eyeshadow yang kita pakai tu..texture eyeshadow ni agak pekat dan itu yang buatkan ia boleh 'pegang' eyeshadow yang kita pakai tu sepanjang hari :)

Haa? tak tau mana nak dapatkan eyeshadow base ni?? banyakk jual kt luar tu dear..yang paling senang nak cari atau brand yang mungkin semua orang tau ialah Elianto, dan ianya jugak murah..nana pun pakai ni utk diri sendiri..memang puas ati! :) brand2 lain pun ada jugak, contoh nya Nyx, Urban Decay, Revlon, MAC dan lain-lain lagi..

Eye Primer- Elianto

Cara nak pakai senang je..sebelum pakai eyeshadow, kita sapu eyeshadow base ni kt kelopak mata..nana lagi selesa gunakan jari, cepat dan rata...lepas tu kita pakai la eyeshadow mcm biase! senang je kan? :) 

So, itu jela tips yang sangat simple yang nana nak share untuk harini..until we meet again, jaga diri dan hiasi peribadi..wassalam..

 
Copyright © Sakura Shawl |Design by Whitey Mommy